Posturi scoase la concurs și reluarea Programului “Salvator din pasiune”

Posturile scoase la concurs la nivelul inspectoratului și aspecte legate de reluarea Programului “Salvator din pasiune” au fost prezentate, astăzi, de lt.col. Vîlceanu Dumitru, împuternicit inspector șef într-o conferință de presă. În prezent, la nivelul inspectoratului se desfășoară o campanie de recrutare a candidaților pentru ocuparea a 33 de posturi vacante, prin încadrare directă:

  • 13 dintre acestea sunt de subofițeri - conducători auto. Pot participa la concurs persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani, împliniți până la sfârșitul acestui an, care dețin permis de conducere categoriile B și C și au absolvit liceul cu diplomă de bacalaureat.
Cererea de înscriere la concurs, CV-ul, copia actului de identitate și declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare trebuie transmise la adresa de e-mail recrutare@isugiurgiu.ro, până la data de 02 septembrie a.c., ora 12:00.
Dosarul de recrutare, cu toate documentele prevăzute în anunțul postat pe hub-ul MAI, trebuie transmis până la data de 19 septembrie a.c., ora 16:00, la aceeași adresă de e-mail.
Concursul constă în două probe. Cea practică are caracter eliminatoriu și are scopul de a testa abilitatea de a conduce un autovehicul care necesită permis de conducere de categoria C. Aceasta se va desfășura în perioada 09 octombrie a.c. - 03 noiembrie a.c. Testul scris va fi susținut în data de 07 noiembrie a.c., din tematica şi bibliografia din anunț.
  • 20 sunt de soldați profesioniști (servanți), dedicate persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani. Un alt aspect important se referă la faptul că pe aceste locuri pot aplica și candidați care au absolvit cel puțin învățământul obligatoriu.
Cererea de înscriere, CV-ul, copia actului de identitate și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare trebuie transmise la adresa de e-mail recrutare@isugiurgiu.ro, până la data de 20 septembrie a.c., ora 14:00. 
Dosarul de recrutare, cu toate documentele prevăzute în anunțul postat pe hub-ul MAI, trebuie transmis până la data de 07 octombrie a.c., ora 14:00, la aceeași adresă de e-mail.
După evaluarea dosarelor, candidații vor susține două probe eliminatorii pentru verificarea existenței unor fobii incompatibile cu sarcinile, îndatoririle și responsabilitățile posturilor, astfel:
  • “urcarea pe scară” - pentru verificarea fricii extreme de înălțime. Aceasta presupune urcarea pe scara culisantă până la nivelul etajului al II-lea al turnului de instrucție, coborârea și revenirea pe sol; 
  • “deplasare în subsol întunecat” - pentru verificarea existenței claustrofobiei și a fricii de a fi închis într-o cameră sau într-un spațiu mic, în întuneric. 
Constă în parcurgerea unui traseu cu lungimea de 15 metri și lățimea cuprinsă între 2 -2,5 metri, amenajat în subsolul întunecat al unei clădiri. Candidatul va trece prin acest traseu echipat cu aparatul de respirat cu aer comprimat, având vizorul obturat. Pe parcursul traseului, vor fi amplasate patru obiecte pe care candidații trebuie să le găsească și să le identifice. Candidații care vor depăși probele eliminatorii, vor participa la următoarea etapă - evaluarea performanțelor fizice, care constă în parcurgerea unui traseu practic-aplicativ. Probele de concurs se vor susține, în perioada 21-27 octombrie a.c., la centrul de selecție constituit la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Șerban Cantacuzino” al județului Prahova.
Informații despre condițiile de participare la concursuri și documentele necesare pentru constituirea dosarelor de candidat pot fi obținute de pe portalul “HUB de servicii și informații la nivelul Ministerului Afacerilor Interne”.
La accesarea https://hub.mai.gov.ro, persoanele interesate trebuie să urmeze mai mulți pași, astfel: 
  • alegerea secțiunii “Cariera MAI” - Serviciul pentru recrutare în vederea ocupării unor funcţii vacante;
  • selectarea județului Giurgiu, a statutului profesional „cadru militar” și a Armei „Situații de Urgență”;
  • consultarea anunțului publicat, de unde se pot afla toate informațiile referitoare la condițiile ce trebuie îndeplinite pentru a participa la concurs.
Tot în această perioadă ISU Giurgiu organizează o nouă etapă de recrutare a persoanelor care doresc să urmeze cursurile în cadrul programului „Salvator din pasiune”.
Dosarele pot fi depuse în perioada 02-10 septembrie a.c., de luni până joi, în intervalul orar 08:00-15:00 și vineri, între orele 08:00-12:00, la sediul instituției, din strada Dorobanți, nr. 19.
În cei opt ani de la debutul programului “Salvator de pasiune”, la nivelul județului, peste 150 de giurgiuveni s-au pregătit în acordarea primului ajutor și au parcurs etapele specifice pentru însușirea noțiunilor de descarcerare și a operațiunilor de salvare. 18 dintre aceștia au participat, anul acesta, la intervenții SMURD la nivelul Detașamentelor Giurgiu, Bolintin Deal și la Stația Colibași, sub supravegherea paramedicilor.
Activitatea de voluntar în cadrul acestui program constă în parcurgerea mai multor etape de instruire înainte de a putea participa efectiv la misiune alături de paramedici. De la teme introductive privind structura, misiunile și atribuțiile Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, până la noțiunile și tehnicile de acordare a primului ajutor în diferite situații, toate vor fi parcurse pe timpul activităților de pregătire.
Cursurile se vor desfășura în zilele de sâmbătă și duminică, în perioada 21 septembrie-06 octombrie a.c. și vor fi conduse de coordonatorul SMURD și de specialiști în domeniul pregătirii pentru intervenție.
Informații suplimentare
Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele care doresc să se înscrie sunt următoarele:
  • să aibă vârsta cuprinsă între 16 și 65 de ani;
  • să fie apți din punct de vedere medical;
  • să nu fi fost condamnați pentru săvârșirea unor infracțiuni, cu intenție;
  • să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situații de urgență.
Pentru a putea deveni voluntari, cei interesați trebuie să prezinte următoarele documente:
  • cerere de înscriere, care se completează la sediul instituției;
  • certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani);
  • copia actului de identitate;
  • aviz psihologic;
  • act doveditor al ultimelor studii absolvite sau aflate în curs de desfăşurare;
  • adeverinţă medicală cu menţiunea „apt pentru efort fizic” sau „apt pentru muncă”;
  • acordul părinţilor / al tutorelui legal pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani. 
În cadrul acestui program, voluntarii sunt ierarhizaţi în următoarele clase de competenţă:
  • Voluntar I pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 16-18 ani, cărora li se asigură participarea la cursurile de prim-ajutor de bază (fără echipamente medicale) şi care nu participă la activităţi ce le-ar putea pune în pericol viaţa sau integritatea corporală. După împlinirea a 120 de ore de voluntariat şi absolvirea cursurilor stabilite, voluntarul poate participa la cursurile de prim ajutor calificat, descarcerare și operațiuni de salvare;
  • Voluntar II pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, care sunt pregătite în vederea participării la intervenţii, în funcţie de nevoile operative. După efectuarea a 120 de ore de voluntariat, li se asigură participarea la cursurile de prim ajutor calificat, descarcerare şi operaţiuni de salvare.
  • Voluntar III pentru cei care dispun de contract de voluntariat de cel puţin un an sau echivalentul a 240 de ore de voluntariat şi au absolvit cursurile de prim ajutor calificat, descarcerare și operațiuni de salvare. Voluntarilor ce dispun de această clasă de competenţă li se asigură participarea la cursurile de prim ajutor calificat, având competenţe extinse.
  • Voluntar IV pentru persoanele care dispun de contract de voluntariat de cel puţin doi ani sau echivalentul a 480 de ore de voluntariat şi au absolvit cursul de prim ajutor calificat - competenţe extinse. 

Documente