Jocuri de artificii

Emiterea Acordului pentru organizarea jocurilor de artificii (cf. O.I.G.S.U. nr. 1045/I.G./29.08.2007)

Potrivit Legii nr. 92 din 6 iunie 2025 pentru modificarea și completarea Legii nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, organizarea jocurilor cu articole pirotehnice de divertisment din categoriile F2, F3 și F4 necesită, în mod obligatoriu, solicitarea și obținerea acordului Inspectoratului pentru Situații de Urgență.

 

Acordul pentru organizarea jocurilor de artificii cu articole pirotehnice se emite pe baza urmatoarelor documente: 

  • cerere-tip - două exemplare;
  • tabel cu datele tehnice ale produselor pirotehnice care urmează să fie folosite pentru desfășurarea jocului de artificii, înscrise pe tipuri, categorii, calibre, semnat și ștampilat de reprezentantul legal al persoanei autorizate să execute jocul de artificii - două exemplare; 
  • declarație pe propria răspundere cuprinzând măsurile ce se vor asigura pentru prevenirea și intervenția în caz de incendiu, distrugeri sau vătămări corporale, cum ar fi forțele și materialele folosite pentru intervenție, modul de intervenție, interzicerea accesului persoanelor neautorizate în perimetrul de siguranță, semnată și ștampilată de reprezentantul legal al persoanei autorizate să execute jocul de artificii - două exemplare; 
  • plan de situație la scara 1:500 cuprinzând zona de tragere, zona de cădere, perimetrul de siguranță și distanțele față de obiectivele care prezintă pericol de incendiu sau explozie specificate în legislația în vigoare, semnat și ștampilat de reprezentantul legal al persoanei autorizate să execute jocul de artificii - două exemplare; 
  • copie de pe acordul administrației publice locale pe a cărei rază teritorială se va organiza jocul de artificii cu articole pirotehnice; 
  • opis cu documentele depuse - două exemplare.

 

Documentația tehnică necesară în vederea obținerii acordului de jocuri de artificii poate fi transmisă și în format electronic, fiind constituită în una din următoarele variante: 

  • scanată, însoțită doar de semnătura electronică a investitorului/beneficiarului - în format *.pdf 
  • semnată electronic de investitor/beneficiar și de factorii care au contribuit la elaborarea documentelor. 

Documente